Kan vi hjælpe dig?

Udfyld formularen eller ring til os 7572 4100

reCAPTCHA is required.
25 januar 2024

Codex Advokater kan hjælpe med etablering af en whistleblowerordning

Virksomheder med over 250 ansatte skulle allerede fra den 17. december 2021 have oprettet en whistleblowerordning. Fra den 17. december 2023 blev også virksomheder med mellem 50 og 249 medarbejdere omfattet af kravet om etablering af en whistleblowerordning. Du kan læse nærmere om reglerne i whistleblowerloven her:  Overblik over whistleblowerordningen.

Codex Advokaters whistleblowerordning

Hos Codex Advokater rådgiver vi om alle juridiske aspekter vedrørende whistleblowerordninger. Vi bistår jeres virksomhed gennem hele processen fra etableringen af whistleblowerordningen til administrationen og behandlingen af indberetninger.

Vi tilbyder en whistleblowerordning, der lever op til samtlige lovkrav. Codex Advokaters whistleblowerordning er en abonnementsløsning og omfatter bl.a.:

  • End-to-end kryptering med to-faktor autentificering, så der sikres whistleblowere fuldstændig anonymitet
  • Al kommunikation foregår i en lukket portal, der er placeret i et ISO 27001 certificeret datacenter
  • Der stilles ingen krav til jeres it-systemer. Whistleblowerordningen implementeres ved et link på jeres intranet eller hjemmeside, hvorfra indberetningssiden kan tilgås.

I forbindelse med etablering af whistleblowerordningen udarbejder vi følgende dokumenter:

  • Retningslinjer til håndtering af whistleblowerordningen
  • Whistleblowerpolitik
  • Behandling af personoplysninger

 

Hvis I ønsker at høre nærmere om Codex Advokaters whistleblowerordning, er I velkomne til at kontakte os.